vineri, 18 ianuarie 2013

PR. NICHITA PAȘCAN - Răspuns către toți ”A(d)rienii” din România


LĂMURIRE… pentru că nimic nu e întâmplător.
Primul titlu al acestei scrisori a fost destinat mai multor români, mireni sau preoți, cu numele Adrian. Dar, scrisoarea ajunge până undeva, nu mai știu unde, la o persoană căreia i-a plăcut tare mult ”neliniștea cea bună” din mesaj, așa că a vrut să o înmulțească, să o împânzească, să o dea și la alții, la mulți, la cât mai mulți…Dar,…nu-i convenea titlul în sensul că – zicea ea – nu se poate să fi scris părintele numai la Adrieni și în nici un caz la Adrieni, ci la arieni, adică la sectari. Deci aici - contiună ea - s-a strecurat o greșeală de tipar și s-a introdus o literă în plus…litera ”d”…Ca atare fiind o greșeală o reparăm, o rectificăm, o scoatem.
Astfel scrisoarea către toți Adrieni a ajuns scrisoare către toți arienii. Și de atunci s-a înmulțit cu acest titlu. Scrisoare către toți ”A(d)rienii”. Deci ținând cont că nimic nu-i întâmplător, totul este prin lucrarea lui Dumnezeu sau cu îngăduința lui Dumnezeu, socotind că această ”nimicarniță” nu este degeaba, nu este aiurea, nu este o întâmplare…ci o LUCRARE.


Parcă nici nu-mi vine să vă mai scriu, văzându-vă atât de orbi (o orbire voită, interesată, plină de compromisuri). Vă ascundeți după un deget și spuneți : ”Este că nu mă vede nimeni?”
Slujiți cu ecumeniștii, le plătiți birurile, le hrăniți burțile, îi pomeniți la slujbe, la ”liturghie”, le faceți jocul, stați cu ei la mese, le pupați mâinile, le citiți cărțile, la școlile teologice le învățați inepțiile și spuneți : ”Noi nu suntem ecumeniști ! Noi nu suntem ca ei ! Noi nu suntem cu ei !” Atențiune ! O vorbă bătrânească spune că dacă stai lângă un trandafir la un moment dat miroși și tu a trandafir. Iar dacă stai lângă o baligă în scurt timp puți și tu a ieșitoare. Ce alegi ?
Din ceea ce ne propui în scrisoarea ta plină de ”dragoste”…reiese (deocamdată) ce alegi. Cu dragostea voastră plină de dor de a ne reîntoarce noi în BOR, sunteți ca o femeie care atât l-a iubit pe bărbatul său încât l-a strâns și l-a strâns în brațe până l-a sugrumat…deci ăla a murit gâtuit de atâta iubire. Cam așa sau chiar așa sunteți voi…cu noi.
În continuare scrisoarea ta te situează pe aceeași linie cu Maria B., p.Valica de la Iași, p.Dionisie și alții la fel ca ei care spun următoarele ”poezii” proaste (neinspirate) :
Maria B.:
”Noi, românii ortodocși rămași în țară, (ucenici, neucenici) nu avem mândria voastră a celor 31 de fugari care ați plecat în Grecia și care-i citiți pe Sfinții Părinți. Noi, cei din BOR, nu-i citim pe Sfinții Părinți. Noi nu avem mândria să-i citim pe Sfinții Părinți ca voi.”
P.Dionisie ne dă un alt ”sfat” :
”Nu vă mai luați după Sfinții Părinți, că în zilele noastre cine se ia după Sfinții Părinți nu se mântuiește…luați-vă după sfințiții părinți vii din zilele noastre (???)”
Ce înseamnă asta ? Înseamnă că ai dărâmat toată ortodoxia de pe temelia ei tare de piatră și ai clădit una nouă, falsă…din chirpici…, pe nisip. Or’ nu poți să spui așa ceva, nici dacă vorbești în somn, nici inconștient, dacă te știi cu adevărat Ortodox .
Foarte frumos ar fi fost, să fi continuat fraza și să zică: ”…să vă luați după sfințiții părinți actuali care sunt în acord (nu în dezacord) cu Sfinții Părinți ai Bisericii Ortodoxe.”Ei?! Ce părere ai? E altceva. Sună mai bine. Noi așa vrem să facem, să ne smerim, să căutăm și să ascultăm de Sfinții Părinți ai Bisericii Ortodoxe și de părinții actuali care merg mână-n mână cu Sfinții Părinți.
De ce spunem aceasta ? Pentru că Părinții contemporani îi citează și ei pe Sfinții Părinți dar trunchiat, ca sectarii sau abstract, istoric, însă nu trăiesc și nu practică ceea ce Părinții ne îndemnau stăruitor. Când spunem că nu trăiesc și nu practică, ne referim la faptul că nu țin cont de porunca Sfinților Părinți de a nu avea comuniune cu ereticii (sau cu cei aflați în comuniune cu aceștia). Asemenea scolasticilor, ei se referă la Sfinții Părinți parțial, inexact, înțeleg în mod contrar scrierile Sfinților Părinți. Putem spune că Părinții contemporani uneori au chiar o atitudine polemică față de Sfinții Părinți, pentru că refuză să-i urmeze, atacându-i în mod fățiș ori îi…ocolesc…citând din Luther. Papa XXCVXX etc. Ei socotesc textele Sfinților Părinți ca pe niște documente ruginite rămase în urmă pe marginea cărora își dezvoltă propriile reflecții.
În schimb, iată ce scrie în Sinodiconul ortodoxiei adevărate: ”Cum au grăit Proorocii, cum au învăţat Apostolii, cum a primit Biserica, cum au predanisit Dascălii, cum a crezut lumea, cum a luminat Harul, cum a descoperit Adevărul, cum a pierit minciuna şi s-a arătat Înţelepciunea, cum a binevoit Hristos biruinţa. Astfel credem, astfel glăsuim, astfel propovăduim”. Nu altfel, nu după capul nostru, nu din mândrie sau și din ”mândrie” că suntem pe urmele Sfinților Părinți.
Concluzia: dacă Sfinții Părinți ne învață ceva, iar părinții contemporani exact pe dos, noi pe cine urmăm ?
Spui mai departe că toți capii Bisericii nu mai calcă bine, dar voi n-aveți treabă cu ei. Atențiune ! E una ”a nu mai călca bine”, adică : a fi lacomi, îngâmfați, suficienți, tutunari, bețivi, leneși, curvari, mândri și alta e ”a călca ereticește” adică a trăi în cadrul pan-ereziei ecumeniste.Când spun aceasta mă gândesc la a fi părtași-copărtași (a participa prin comuniune voită sau nevoită) la ceva-ul lor. Sigur că știi că ecumenismul este cea mai mare erezie din toate timpurile ?…Sau nu ??? Or nu crezi ?
Iată ce spunea Părintele Gheorghe Calciu în acest sens:
”Ecumenismul acesta este în sine o acțiune diabolică și sunt de acord cu teologii greci care susțin că ecumenismul este cea mai mare erezie a secolului nostru.”
Mai vrei și alte mărturii ? Cuviosul Arsenie Boca spunea :
”Ecumenismul ? Erezia tuturor ereziilor ! Căderea Bisericii prin slujitorii ei !”
Cucernicul Părinte Dumitru Stăniloae avea aceeași părere :
”Socotesc că ecumenismul este produsul masoneriei (…) Ecumenismul este panerezia timpului nostru.”
Părintele Iustin Popovici, care a și întrerupt comuniunea cu ecumeniștii, fiind pentru aceasta exilat la Celie, spunea :
”Ecumenismul e numele de obște pentru toate preudocreștinismele, pentru pseudobisericile Europei apusene. În el se află, cu inima lor, toate umanismele europene, cu papismul în frunte. Iar toate acestea nu sunt nimic altceva decât erezie peste erezie. Numele lor de obște este acela de panerezie (erezie universală)”.
La rândul său, teologul ortodox A.D. Delibasi spunea că :
”Ecumenismul reprezintă cea mai mare erezie anticreștină, antiomenească și neomenească a tuturor veacurilor.”
Acestea au fost de la teologi și părinți conglăsuitori cu Sfinții Părinți.
Acum îți voi da numai câteva citate de la Sfinții Părinți, ca să vezi ce înseamnă a fi în comuniune cu ereticii, sau cu cei care sunt în comuniune cu ei:
În viața Sfântului Ipatie scrie că atunci când a înțeles că Nestorie avea învăţături eretice, i-a şters numaidecât numele din diptice în biserica Sfinţilor Apostoli, aşa încât să nu se mai pomenească numele lui la Sfânta Jertfă.
„Cum am aflat că spune erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el şi nu-i mai pomenesc numele; pentru că nu este episcop (…) Cât despre mine, sunt gata pentru orice suferinţă, de când am hotărât să rup comuniunea cu el.”
SFÂNTUL IOAN GURĂ DE AUR învaţă: „Vrăjmaşi ai lui Dumnezeu nu sunt doar ereticii, ci şi cei aflaţi în comuniune cu ei!”
Atunci când toţi patriarhii, din convingere sau de frica împăratului, au devenit monoteliţi, Sfântul Maxim Mărturisitorul, care era simplu monah , nu a primit să se împărtăşească cu ei.
Pentru el problema nu era aceea a canonicităţii acestor biserici, ci înainte de toate aceea a Ortodoxiei lor.
Sfântul spunea:
”Fără credinţa cea dreaptă, la ce ar folosi presupusa lor canonicitate?”
– ”Chiar dacă tot universul va fi în comuniune cu patriarhul, eu nu voi fi în comuniune cu el. Precum ştiu că Sfântul Duh prin Apostolul Pavel spune că îngerii înşişi vor fi anatema dacă ar propovădui într-alt chip, aducând ceva nou la credinţă”.
După cum se vede, poziţia Sfântului Maxim este clară, de unde şi numele de Mărturisitorul: criteriul Ortodoxiei este credinţa apostolică, scripturistică şi patristică, şi nu patriarhii, Bisericile locale prin ele însele. Dacă ele încetează să mai mărturisească credinţa transmisă până atunci, trebuie să ne rupem de ele pentru că au încetat să mai aibă autoritatea dată de Hristos Apostolilor şi urmaşilor lor, episcopii.
Or cei de azi, cei de la voi, cei din BOR sau și mai general cei din Bisericile oficiale sunt cu toți ereticii la un loc. Nu te înspăimânți !?
În epistola către egumenul Teofil, Sfântul Teodor Studitul spunea: ”Știind că este erezie, să fugi de erezie, adică de eretici, adică nici să te împărtășești cu ei, nici să-i pomenești la dumnezeiasca liturghie, în preasfânta ta mănăstire. Fiindcă cele mai mari amenințări spuse de sfinti zac asupra celor ce se învoiesc, chiar numai să-i primească la masă.”
Tot Sfântul Teodor Studitul învaţă că cel ce se împărtăşeşte din “euharistia” ereticilor se împărtăşeşte cu însuşi duhul satanei; iar dacă cei ce se împărtăşesc din Sfânta şi dumnezeiasca Euharistie, care este adevăratul Trup şi Sânge al Domnului nostru Iisus Hristos, prezent numai în Una Biserica Ortodoxă, devin una întru Hristos, cei ce se vor împărtăşi la eretici (ca de exemplu la greco-catolici sau la romano-catolici, adică papistaşi) sau vor avea părtășie cu cei ce s-au împărtășit din euharistia ereticească, devin un trup comun satanicesc, potrivnic lui Hristos. Același sfânt arată, cum arată de fapt toți sfinții, că împreuna-împărtăşire cu ereticii sau simpla lor pomenire la Liturghie înseamnă unul și acelaşi lucru.
Marele apărător al Bisericii , Sfântul Ierarh Marcu al Efesului, nu a semnat unirea cu catolicii în secolul al XV-lea . De aceea el nici nu slujea cu patriarhul și cu adepții lui, pentru a nu se face părtaș prin comuniune ereziilor acelora.
Citiți viața acestui sfânt, în cartea numită ”Stâlpii Ortodoxiei”, editată chiar în România, la editura Egumenița. (Pentru voi scrie, orbilor. Vă zic cu dragoste ”orbilor” și cu durere, cum ar zice un frate altui frate care merge la sectari : ” Măi orbule, măi ”). Iată doar câteva fragmente din ”Stâlpii Ortodoxiei”, cartea pe care v-am recomandat s-o studiați.
”El (Sfântul Marcu) nu dorea să slujească împreună cu latino-cugetătorul Mitrofan. El nu-l recunoștea nici pe Mitrofan, nici pe adepții lui.”( care trădaseră cauza Sfintei Ortodoxii; cu alte cuvinte latinofronii sau actualii filocatolici ori ecumeniști)”. (p. 242)
Într-o scrisoare către Ieromonahul Teofan din Evia, Sfântul Marcu scria:”Fugiți, fraților! Fugiți de părtășia cu cele de neîmpărtășit, și de pomenirea celor de nepomenit! Iată eu, Marcu păcătosul, vă spun că oricine pomenește pe papa ca pe un ierarh ortodox este vinovat. Iar cel ce cugetă dogmele latinilor (catolicilor), cu latinii se va judeca și se va socoti vânzător al Credinței.”(p.244).
N-ai dovezi că mai marii tăi fac așa ceva ? Nu mai vorbim de Nicolae al Timosoarei care ”a făcut o caricatură de iertare” care după împărtașania nebună cu catolicii spunând sus și tare că ”împărtășania” cu catolicii o va mai face și de acum încolo…dar până la urmă o vor face toți. Bartolomeu Anania l-a numit frate episcop pe papa Paul al II-lea orbilor…nu sunteți în comuniune cu ei ? Mincinoșilor vă mințiți singuri.

Să dăm un exemplu, mai puţin cunoscut, cel al SFÂNTULUI GRIGORIE PALAMA, care a încetat şi el pomenirea patriarhului anti-isihast al Constantinopolului, Ioan Calecas.
Monahii din Athos, din vremea sinodului de la Lyon, mărturisesc nu numai că e cu neputinţă să-l pomeneşti pe patriarhul eretic, dar că nu este îngăduit să-i socoteşti ortodocşi nici pe cei ce-l pomenesc, nici să te rogi cu ei, chiar dacă eşti în casa lor, în loc privat. Monahii refuzau pomenirea patriarhului de Constantinopol, Vekkos, doar pentru că el recunoştea şi se ruga cu cei care aveau o altă credinţă, mai ales despre purcederea Duhului Sfânt. Astfel făcând, monahii aplicau canoanele apostolice care osândesc rugăciunea cu ereticii.
Comuniunea cu ereticii, potrivit Sfântului Vasile cel Mare, este de neîngăduit, întrucât prin ruperea lor de mărturisirea ortodoxă, fie cu totul, fie în parte, ei înșiși se așează de la sine în afara comuniunii Bisericii.
În altă parte, Sfântul Ioan Gură de Aur a spus foarte răspicat: “Dacă episcopul tău este eretic, fugi, fugi, fugi ca de la foc şi ca de la un şarpe” și “Dacă episcopul sau clericul este viclean în chestiunile credinței, atunci fugi și leapădă-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar și înger din cer de-ar fi. Cel care dorește mântuire personală, cel care vrea să fie un adevărat fiu al Bisericii Ortodoxe, acela caută la corabia lui Noe scăpare de potop.”
Nu sunt vicleni întâistătătorii voștri ? Nu sunt diplomați ? Nu învârt politica ca purcica bostănica ? O fac ! Știi c-o fac ! Vezi c-o fac ! Atunci ??? Tu ce faci cu cine ești ?
De asemenea și Sfântul Efrem Sirul a vorbit în această privință: “Vai acelora care se întinează cu blasfemiatorii eretici!”
La fel învață și Sfântul Atanasie cel Mare. Referindu-se la îndemnul Mântuitorului ”dacă ochiul tău te smintește , scoate-l și aruncă-l de la tine.” (Matei 18,9) Sfântul Atanasie spunea că aici nu este vorba de ochii trupești, ci de ochii minții. Prin ochi se pot înțelege aici episcopii și preoții aflați în comuniune cu erezia (ecumenismului, în zilele noastre n.n.). Îndemnul Sfântului Atanasie cel Mare este să ne rupem de ei, căci mai bine este să se roage unul sau doi în casă decât mulți în tempulul (sinagoga) lui Caiafa. ( Sfântul Atanasie cel Mare, tomul 33, p.199, Bibiblioteca Părinților și scriitorilor bisericești greci)
Ce fac ”dialogurile” cu catolici, protestanți, anglicani, monofiziți, hinduși, budiști, mahomedani, shikiți, băștinași păgâni, evrei etc.?
Dialogurile mai marilor, ierarhilor, teologilor, profesorilor, cu heterodocșii schimbă mintea … , influențează în rău și vă țin în același timp pe voi legați ombilical de ei. Voi ziceți: ”Nu e timpul ruperii, nu acum” … dar când ? Când veți zice ca ei ?…pentru că acum deja fără să vreți ziceți aproximativ ca ei.
Cred că voi sunteți mai periculoși decât ei pentru că lumea se ia după voi, creștinii simpli zic da, ăștea mari sunt cu dracul. Însă ăștea mici A(d)rienii nu. Așă că noi ne alăturăm lor, adică tot ecumeniștilor.
Mișcarea ecumenică de care vă țineți și care acum vă plătește, care vă hrănește, care vă crește, care vă spală creierii, este un Turn Babel întemeiat pe păcatul trufiei.
”Este un principiu al unionismului forțat după care nu poate urma decât totalitarismul bisericesc.” (fragment din declarația către toți creștinii lumii).
Și voi în așa ceva sunteți … în așa o cloacă vă nașteți și vă creșteți copiii. Veți ajunge repede cu neam cu tot, fără să vă dați seama, ”filopapiști” (dacă nu ați și ajuns cumva). Spiritul ecumnismului este ca o pâclă, ca un ger negru care-ți intră (pătrunde) până în măduva oaselor, dacă nu faci ceva să nu mai ai de-a face cu el sau cu cei în legătură cu el.
”Sfânta ortodoxie este decapitată de sabia dulce și plină de dragoste a ecumenismului.”- scria undeva foarte adevărat un părinte.
Și acum, iară și iară, uite unde duce ” dialogul” :
Patriarhul ecumenic Bartolomeu al II-lea declară : ”În iudaism și islam credincioșii se închină aceluiași dumnezeu ca și creștinii (…) Religiile hindusă și buddistă au o spiritualitate care corespunde ortodoxiei, putând reprezenta un sprijin pentru creștini (…) Religiile new age au idei similare cu teoriile spirituale ale Bisericii Ortodoxe.”(”Catacombele ortodoxiei”, nr. 16-17, iulie-august 2000)
Nu ai axplodat încă auzind astfel de …grozăvii, A(d)riene (Adrienilor) ?!
Uite unde a dus o gândire așa mioapă ca a ta …”dialogurile” . Uite la ce grozăvii de gând și de cuvânt. Te doare mintea când citești așa ceva. Vei zice : ”nu sunt eu acela…” Bun. Nu ești, dar ești, pentru că ai comuniune cu ei … și asta e foarte grav și dăunător și pentru tine și pentru cei cărora le ești … de exemplu.
Deci tu, A(d)riane, Mariane etc., cu cine ”votați”? La cine cotizați? Cu cine slujiți? Pe cine pomeniți?
Când eram mai tânăr, în armată, am auzit un fel de banc moral care vi se potrivește.
Zice că doi europeni (tată și fiu) au fost răpiți de canibali și legați de un stâlp. În timp ce canibalii aprindeau focul să-i frigă pe ăștia, cei doi dialoghează. Zice fiul, tremurând de groaza morții:
-Tată, ne mănâncă namilele astea! Nu ți-e frică? Te văd foarte liniștit.
La care tatăl răspunde (cam ca tine, Adriene):
-Fiule, am studiat eu și știu că acest neam de sălbatici nu mănâncă carne, sunt vegetarieni.
În clipa aceea se apropie un arap cu cuțitul ascuțit în mână arătând spre grumazul amândurora și zicând rânjit:
-Da! Dar mărul? (mărul lui Adam)
Iertați-mă, dar eu așa vă văd. Vă mănâncă minciuno- ”canibalii” ăștia de ecumeniști. Prin puținul pe care-l faceți pentru ei…și multul pentru voi (rău)
Apropo de ”ascultare”: Nu chiar de mult, un cucernic din Caracal, pe motivul ascultării, când a auzit că mai marele purtător de cuvânt al BOR ia 3 cipuri și nu-i dăunează, a spus că va face ascultare și el de BOR și va lua … 4. E bine ?! Sigur că nu e ! Așa este și cu lozinca spusă de p.Arsenie Papacioc : ” suntem cu ei, facem ascultare de ei, dar VAI DE EI ” eu aș adăuga : ” VAI DE EI ȘI DE NOI !”, pentru că ascultarea e până la păcat. Pentru că orb pe orb de va asculta și-l va călăuzi, vor merge amândoi în groapă. Curios lucru. De ce nu mai vreți să ascultați de Sfinții Părinți , ci de actualii sfințiți părinți, care n-au treabă cu Sfinții Părinți? Vă răspund, deși și voi v-ați răspuns unul altuia, în momentele voastre de sinceritate sau măcar în intimitatea inimii voastre. Sunt sigur că , un îngeraș v-a spus. De ce nu-i ascultați pe Sfinții Părinți?
Pentru că nu e ușor, … e chiar foarte greu să faci ce-au făcut Sfinții. Și-atunci stai la căldurică după sobă (calorifer) și spui că dogmele sunt perimate, canoanele ruginite și viețile Sfinților depășite.
Fals !
Sfinții Părinți îmbrățișau cu smerenie credința în Adevărul lui Hristos, apărând-o cu sângele lor de falsificări…Falsificări care nu erau și nu sunt altceva decât vicleniile diavolului, ale antihristului și ale înaintemergătorilor lui.
Fiți numai ochi și urechi acum :
Deci numai Biserica lui Hristos apără…Erezia trădează. Erezia este o forță păgubitoare, afundându-l pe om în moartea veșnică, adică în veșnică depărtare de Dumnezeu. Or voi tocmai pe acolo vă scăldați … conștienți, conștienți, conștienți.
Mergem mai departe.
Potrivit Sfinților Părinți de la Sinodul al IV-lea ecumenic, ”Hristos este capul Bisericii, iar noi mădularele, și de aceea trebuie să formăm un singur trup, prin aceeași gândire și aceeași credință – Una; fiind legați prin har de aceeași credință cu sfinții – Una; de aceleași Sfinte taine și virtuți, de Dumnezeul Unic, Adevărul unic, Evanghelia unică. Pentru ce ? Pentru a trăi o singură viață sfântă și sobornicească a Bisericii.”
Deci noi nu suntem schismatici, ci suntem adepții credinței celei adevărate, integrale, sănătoase și unice.
Tu pe noi ne acuzi de schismă ? Așa cum, sărăcuțule, nu știi ce e Biserica, nu știi nici ce e o schismă ?
Citește cu atenție următoarele :
Partea a doua a canonului 15 al sinodului 1-2, laudă pe cei care se despart de patriarhul sau de episcopul care predică erezia în public, chiar dacă acesta nu a fost anatemizat de vreun sinod. După cum vezi cei ce se despart de episcopii eretici NU sunt schismatici. Iata textul canonului:” Căci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cel ce se numeste episcop chiar înainte de cercetarea sinodiceacă, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudoepiscopi și pe pseudoînvățători și nu au rupt cu schisma unitatea bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și de dezbinări”.
Să mai dăm un exemplu din viețile sfinților :
Pentru că Sfântul Maxim Mărturisitorul a propovăduit deschis învățătura Ortodoxă și a rupt comuniunea cu ereticii, a fost acuzat de oficiali. În privința asta o să vă trimtem un material tare mai încolo. Acum numai un fragment :
”- Spunând tu aceste lucruri, ai făcut schismă în Biserică.
Atunci el a spus:
- Dacă cel ce grăieşte cuvintele Sfintelor Scripturi şi ale Sfinţilor Părinţi face «schismă» în Biserică, atunci ce se va arăta făcând Bisericii cel ce se arată suprimând dogmele sfinţilor, dat fiind că fără de ele nu este cu putinţă însuşi faptul de a exista o Biserică?”
Deci mai bine ”schismă” - ruperea comuniunii - pentru dogme, pentru Ortodoxie şi Adevăr, fără de care nu există în principiu Hristos şi Biserică, decât «comuniune» şi «iubire» în erezie şi heterodoxie, în care există doar niște congregaţii religioase ca asociaţii umane.
Așadar, adevărul nu se poate amesteca cu minciuna.
Pentru că subiectul nu s-a epuizat, revenim la…Biserică.
Biserica a fost întemeiată de Domnul Iisus Hristos ( Matei 16, 18), întărită prin Harul Sfântului Duh revărsat asupra ei în toată plinătatea în ziua Cincizecimii (Fapte, 2,1-22). Mântuitorul a iubit-o (Ef. 5,25), pentru ea și-a vărsat sângele Său (Fapte 20,28) , ca s-o sfințească, curățind-o cu ”baia apei prin Cuvânt; ca să o înfățișeze Sieși Biserică slăvită, neavând pată sau zbârcitură ”, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă și fără prihană. (Ef.,5,26-27).
Atenție, că zice :”neavând pată sau zbârcitură”. Ce zbârcituri predicați voi în BOR și în Bisericile oficiale ? De fapt nu voi … nu tu, ci cei care o fac … Dar, repet, pentru a nu știu câta oară , voi sunteți în comuniune cu ei …, comuniune de slujire, de potir, de pomenire, de cotizații, de plăți, de biruri, de salarizări.
Voi dacă veți merge așa înainte ca... păcălicii, mergeți într-un mod tare păgubitor atât pentru voi, ”luptătorilor rezistenți”, cât și pentru sectari (ecumeniști), pentru că voi procedând așa, nici heterodocșii nu dobândesc adevărul, iar cei care vor să-l aibă pe Adevăr, văzându-vă pe voi cum vă mișcați, se îndepărtează de adevăr. Voi faceți precum câinele rău de lângă căpiță. Nici voi nu mâncați, nici pe vacă n-o lăsați.
Îmi pare tare rău pentru tine, A(d)riane, că spui prostii mari, copilării vinovate, păcate urâte, grozăvii uriașe. ”Ereticii au fost totdeauna în Biserică”, spui? Măi băiete. Tu nu știi ce cuvântezi. Nu au fost în Biserică, ci în afara Bisericii. Au ieșit din Biserică din clipa când au spus erezii public. Au fost dați afară eliminați, anatemizați.
Acum deștepții ăștia mari de azi îi adună pe toți ereticii și îi bagă într-o oală. Auzi ? Nu știi lucrurile astea ? Trebuie să ți le repet eu ? Imediat ce-au sesizat în Biserică vreo nuanță eretică, Sfinții Părinți, adevărații ortodocși, au judecat și tăiat pe vinovații ”ortodocși” ca pe niște mere stricate, exact cum face chirurgul cu o tumoare, o scoate și o leapădă. De ce le-au dat dracului? Pentru ca să nu se strice și celelalte mere cu adevărat ortodoxe. Unde nu s-a lucrat așa s-a ales praful și pulberea, gândește-te la fosta Italie ortodoxă, cum e acum ? Fosta Spanie ortodoxă. Cum e acum ? Fosta Anglie ortodoxă ? Cum e acum ? Fosta Franță ortodoxă ? Cum e acum ? Fosta Germanie ortodoxă ? Cum e acum ?
Și acum, ceva extraordinar de … dureros :
„Dacă cineva tăgăduieşte sau răstoarnă dogmele, este ca şi cum s-ar sinucide duhovniceşte, căci un astfel de om singur se taie pe sine de la trupul dătător de viaţă al Bisericii, rupe legătura vie dintre sine şi puterile binecuvântate ale Bisericii, care numai ele sunt în stare să-l umple pe om de viaţa veşnică dumnezeiască şi să-l treacă de la moarte la viaţă. ” (Părintele Iustin Popovici)
Mai mult decât atât, Sf.Maxim Mărturisitorul spune că :
”- Duhul Sfânt îi anatemizează prin Apostolul Pavel chiar şi pe îngerii care ar inova ceva pe lângă ceea ce s-a propovăduit”. (Ga I, 18)
Mare gogomănie spui mai departe. ”Oare în acest mic lucru să ne opintim noi?”, vrei să zici „să ne împiedicăm noi, probabil, noi , puternicii creștinii cei tari și mulți (foarte mulți) de la coada veacului”, zici cu foarte mare ușurință (ușurătate). Păi, e puțin lucru acesta în care te împiedici, măi creierule, măi ? Cred că nu mai ești tu însuți sau nu scrie Adrian acolo, scrie altcineva parcă scrie un Adrian = sectar, parcă ar scrie Daniel Ciubotea, un prunc sau un…catolico-protestant-ortodox.
Zici : ”Biserica este sfântă pentru că Hristos este capul ei”, perfect, dar cu asta ți-ai dat singur cu măciuca în frunte pentru că voi, având cap pe papa sau pe cei ce sunt în comuniune cu papistașii,… nu pe Hristos, … în nici un caz pe Hristos, (vorbesc de comuniunea cu ei) nu aveți Biserică sfântă, nu aveți Bisercă de fapt. Deci Biserica este sfântă cu adevărat, dar Biserica aceea care are cap pe Hristos, nu pe eretici, omule, nici pe pan-eretici- nici pe ecumeniștii papistași.
Concluzia : aiurezi, parcă visezi, ai coșmaruri, sau, dacă vrei un alt exemplu, mi se pare că ești ca unul care se îneacă (ca mulți alții de pe lângă tine) și în zbaterea aceea a înecatului cauți cu priviri speriate înainte, înapoi, în jur, și te prinzi de orice pai, de orice gunoi, de nimicuri doar, doar te-ai salva (în limbaj duhovnicesc doar, doar te vei convinge că ești în Biserica cea Adevărată)… și de aceea spui aberațiile pe care tu însuți nu le crezi. Sunt sigur că dacă tu, Adriane, încă mai ești cel pe care-l știu eu, nu le crezi, nu te crezi și nu-i crezi nici pe cei care te mint în față ca pe copii mici cu bau-bau. Or voi sunteți oameni în toată firea. Nouăzeci de ani ne-au mințit. Ajunge !
Doar că vă convine căldurica, comoditatea atât cât e în BOR: salariul, poziția, etc. și e tare greu să renunți la ele. Știu asta. Le-am trăit pe pielea mea și le mai trăiesc încă.
Nu în ultimul rând vreau să te anunț, dacă nu ai știut până acum, deși ar fi trebuit să știi, și o știi și pe asta, că ”nu mă cramponez” nici un pic de calendar, de ceas, timp, găurică sau ce mai vrei tu, ci de faptul că găurica aceasta, schimbarea calendarului, s-a făcut mare și face parte din lucrarea diavolească a globalizării. Or mie și la încă vreo câțiva, nu la mulți, că turma e mică, zice Domnul Hristos, nu ne convine urâciunea asta. Nu vrem noi așa. Nu ne vine bine. Nu putem suferi aceasta. N-o înghițim. N-o putem accepta în ruptul capului. Nu e folositoare. Nu e mântuitoare. E globalizatoare. E globalo-ecumenistă. Vrea să uniformizeze totul, și Ortodoxia s-o niveleze și s-o facă numitor comun cu papistașii, evreii, musulmanii, vrăjitorii care încă nu s-au coborât din pomii din Africa.
Culmea e că tu și alții orbeți ca tine spuneți : (tu ai și scris, probabil, cu mâna ta în misiva trecută): ”Guvernele mondiale și marioneta românească (BOR) dau legi apocaliptice sau sunt de acord cu ele : cipuri, carduri, codexuri, ecumenisme” și nimeni nu ripostează. Erai beat când ai scris asta ? Te-a forțat cineva să scrii ? Sau …vezi tu, știi tu, simți tu… nenorocirile acestea atihristice ???
Teologule ! Tu ar trebui sa mergi la grădiniță, pentru că te-am văzut deja și ca atare ești mai rău decât cei care supranumesc ecumenismul” mișcare a Sfântului Duh în epoca noastră” socotind că se poate vorbi într-un chip nou ( în cazul tău amestecat) despre taina lui Hristos, Sfânta Biserică, neglijând clar pe față era sa zic fără rușine și cu nesimțire duhovnicească, neglijând- zic- dogmele, canoanele ortodoxe și Sfânta Tradiție Ortodoxă.
Or, Biserica/ Ortodoxia Adevărată nu poate fi de acord cu această neglijență. Biserica/ Ortodoxia Adevărată respectă cu strictețe cele primite de la Domnul Iisus Hristos și Sfinții Săi Apostoli, pentru că vrea să rămână ascultătoare și împlinitoare poruncii Sf. Ap. Pavel :” Stați neclintiți și țineți predaniile pe care le-ați primit, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră”. (2 Tes 2,14) Deosebirea dintre ceea ce ziceți voi, ”ortodocșii ăia mulți și puternici” din România sau de oriunde, și ce zice învățătura Bisericii Ortodoxe Adevărate este atât de mare de-ți sare în ochi. Bunînțeles că nu-i bătătoare la ochi pentru cel ce-și pune mâna, sau altceva la ochi (ochelari de cal).
Atenție, iubitule! Bunul Dumnezeu mărturisește în repetate rânduri că nu numai cei care Îl înlocuiesc cu idolii, ci și cei care propovăduiesc greșit despre El Îi trezesc mânia:”Iar după ce Domnul a rostit aceste cuvinte către Iov a grăi lui Eliazar din Teman : Mânia mea arde împotriva ta și împotriva celor doi prieteni ai tăi, pentru că n-ați vorbit de Mine așa de drept, precum a vorbit robul meu Iov.” (Iov 42,2)
Deci un creștin ortodox adevărat, luminat duhovnicește, știe cât de groaznic este să crezi într-o falsă învățătură despre Dumnezeu/Dumnezeu care este ”Domnul adevărului” (Ps 30,6). ”Eu sunt Calea, Adevărul și Viața”… și mai știe creștinul ortodox adevărat că și cei ce sunt în comuniune cu falsitățile acestea, ai văzut cum, la Iov, mânie tare pe Dumnezeu. Nu întâmplător Sfântul Apostol Pavel sfătuiește pe ucenicul său Timotei : ” silește-te să te arăți încercat înaintea lui Dumnezeu, lucrător cu fața curată, drept învățând cuvântul adevărului ” (2 Tim 2,15). Meritul adevăratei Biserici Ortodoxe este că ea și numai ea spre deosebire de toate așa- numitele Biserici ortodoxe oficiale sau neoficiale (una din ele fiind și aceea în care te zbați, te complaci, sau te chinui tu și alții dimpreună cu tine) întotdeauna a învățat, învață și va învăța adevărul despre Dumnezeu, despre Hristos, despre Sfânta Biserică și despre toate celelalte taine Dumnezeiești. În schimb, toate celelalte confesiuni ( inclusiv BOR) țin nedreptatea drept adevăr ( Rom 1,18) . Nu aveți destule exemple ? Nu v-au tăiat destul din cărți, minee prohoade și molitfelnice ? Sau din predici ? (Praznicul Sf. Parascheva, anul trecut-Teofan).
Nu aveți dovezi destule, românilor ? Ce-ar mai trebui să se întâmple ca să vă lămuriți? Să se coboare foc din cer peste ei? Sau, cum spui tu, Adriene, vrei să cadă clădirea peste ei când sunt adunați la Sinod ? Interesant lucru dorești. Dar acest lucru nu se va întâmpla, pentru că ”Dumnezeu nu vrea moartea păcătosului, ci să se întoarcă și să fie viu”. Se va întâmpla doar dacă le pui dinamită la cap…dar nu te sfătuiesc. A mai vrut un tânăr focos, de curând, să se ducă cu un băț în sinod și să-i ia la trei pe toți de acolo, dar l-am oprit și i-am spus că înaintea lui i-a luat la snopeală Sfântul Maxim Mărturisitorul la Iași, cu predica aceea dumnezeiască și tot degeaba … și tânărul înflăcărat… s-a potolit.
Îți reamintesc doar câteva fragmente din predica tăiată (cenzurată de la Iași,Sf.Parascheva 2010):
”Împărați, episcopi și sinoade l-au condamnat din pricină că nu și-a abandonat mărturisirea credinței și nu s-a lăsat purtat de valurile stârnite de vânturile unui compromis politic confortabil.
Astăzi, unele cercuri politice și bisericești doresc unitatea creștinilor. Împărații de atunci doreau, la fel, o unitate, un front comun cu potrivnicii lor, trecând cu vederea deosebirile teologice ce-i despărțeau. Din pricina acestor compromisuri făcute de împărații de atunci, de dragul unei așa-zise reconcilieri, au apărut acele erezii împotriva cărora a luptat Sfântul Maxim Mărturisitorul. Întărit în Adevăr, el a stat împotrivă la toate amenințările puternicilor vremii, atât politici cât și bisericești. Toate Patriarhiile vechi din Răsărit acceptaseră compromisul. Sinoadele episcopilor anatematizau pe oricine le era împotrivă, cu aprobarea tacită a Basileului și Senatului.
Lupta Sfântului Maxim are valoare nu doar pentru acele vremuri, ci și pentru noi, cei de astăzi, deoarece el ne-a arătat ce trebuie să facă orice creștin, în orice vreme: creștinul trebuie să-L mărturisească pe Hristos înaintea oamenilor prin cuvinte și fapte; niciodată să nu-L tăgăduiască sau să-L vândă, sau să mărturisească un Hristos fals”.
”Sfântul Maxim Mărturisitorul a mărturisit credința ortodoxă într-o epocă ce are multe asemănări cu cea a noastră. Politica basileilor de atunci urmarea înfăptuirea unirii politico-sociale a imperiului – ceea ce se urmărește si astăzi. Mijlocul de realizare a acestui lucru a fost sprijinirea ereziei monotelite. Au fost folosiți și oameni din Biserică, care au sustinut erezia de dragul unor oportunități lumești. Ei credeau că fac, chipurile, un pogorământ ecleziastic…”
Mă apropii de sfârșitul cuvântului , dar de fapt nu știu în ce fel să termin, pentru că tu, Adriene, bâlbâi bâlbâiri de la început până la sfârșit în scrisoarea ta. Celor care ți-au citit scrisoarea le-a venit rău, erau să vomite. Nu e jignire…e durere mare.
Spui că orice tulburare e de la cel rău ? Chiar așa să fie ? Ia fii atent :
“De mii de ori este mai bună dezbinarea care se face pentru cuvintele bunei credințe ortodoxe decât pacea, când aceasta este unită cu patimile” – spune Sfântul Grigorie Teologul.
Iar în ce privește așa-zisa ”pace” pe care o propovăduiesc ecumeniștii și cei aflați în comuniune cu ei, chiar Sfântul Maxim Mărturisitorul afirmă că “a tăinui cuvântul adevărului înseamnă a te lepăda de el. Bine este să trăim în pace cu toți, dar numai cu aceia care cugetă aceleași despre buna credință ortodoxă și mai bine este să ne războim când pacea lucrează conglăsuirea către rău.”
Iar în altă parte, tot Sf.Maxim Mărturisitorul trâmbițează, atenționează, alarmează:
”Vedeţi ca nu cumva sub pretextul „păcii“ să ne aflăm bolnavi de „apostazie“ propovăduind pe cea despre care dumnezeiescul Apostol a spus (2Tes, II, 3) că va fi înainte - mergătoare a venirii lui antihrist.”
Iarăși zici că nu te deranjează rușii, Athosul și alții care sunt pe stil vechi ? Curios lucru că nu te deranjează. Pe mine, pe noi, ne deranjează foarte tare. Ce frumos ar fi fost să fim una toți c-un singur calendar! Care calendar ? – vei zice – ăl nou sau ăl vechi? Eu nu-ți spun care. Îți strigă minunile mari care se întâmplă (au loc) pe vechi (Sfânta Lumină, întoarcerea Iordanului, norul luminos de pe muntele Tabor, steaua Nașterii etc.) . Îți trîmbițează cele 13 sinoade care au anatematizat.
Dar nu știu ce mă face să-ți înșir aceste lucruri ca la cei din grupa mică, pentru că tu toatea astea le știi prea bine.
Și ca să închei, totuși, cu ceva tare, tu ai făcut o inversare de roluri în scrisoarea anterioară, probabil fiindcă te-ai grăbit. Zici așa: ”fiindcă toți vă iubim, Părinte Nichita, vă așteptăm. Păstorul să se întoarcă la turmă.” Copilule ! Eu, nemernicul, am fost printre altele și cioban la oi un timp la mănăstirea Cozia, când eram frate poslușnic și știu din experiență că oile merg după cioban și mai știu că ”dacă dragostrea noastră este în Hristos, vrem și noi ce vrea persoana iubită”, asta pentru că mă iubiți. Iar noi, pentru că vă iubim cu adevărat suntem unde suntem și pătimim ce pătimim. Nu numai pentru noi facem ceea ce facem, ci și pentru voi … fiindcă vă iubim.
Oricum, Adriene tată, dacă nu te-ai supărat prea tare și vrei să ne mai scrii, fă-o, dar nu veni cu povești, aberații, inepții, păcăliciuni, nimicuri etc. Vino cu dovezi clare din Sfânta Scriptură, Sfânta Tradiție, Sfinții Părinți. Dacă faci lucrul acesta și-mi demonstrezi că în BOR este har, voi parcurge distanța Grecia-România pe jos, că mi-e tare dragă, mi-e dor de țara mea, nația mea,casa mea, mama mea, limba mea.
Repede voi veni, pentru că 53 de ani i-am jertfit acolo, în țara mea și…nu-i lucru mic.
Vă dorim mântuire la toți. AMIN.
N.

P.S.
Încă un lucru. Nu știu cum puteți fi atât de fanatici (cu adevărat fanatici), încât să vă doriți cu orice preț să vă justificați și și să îndreptățiți starea jalnică în care vă aflați ca ” Biserică”, spunând că așa v-ați născut, că ce-or face toți BOR-iștii o să faceți și voi, că sunteți mulți. Ba îl aduceți ca înaintaș pe Sf.Ap. Andrei ( deși eu cred că Sfântul se întoarce în racle de necaz și de durere vâzând ce ”apărători” are pe pământ românesc) sau invocați pacea, dragostea, neamul, vise, vedenii, minuni și în sfârșit pe duhovnicii mai mici sau mai mari ai zilelor noastre.
Pentru a vă dărâma toată această închipuită, fanatică și păcătoasă apărare, o să vă dau în continuare o icoană pe care și voi sigur o aveți prin casele voastre, prin Bisericile voastre și prin mănăstirile voastre. Este vorba despre icoana corabiei Bisericii ortodoxe la care numai trei secunde dacă privești ca BOR-ist sincer ar trebui să pici jos leșinat, sau s-o iei la fugă spre adevărata Biserică Ortodoxă. Dacă acceptăm ca p.Iustin și ca voi toți cei cei conglăsuiți că ierarhii voștri sunt eretici, vărsând tot felul de erezii, împărtășindu-se cu catolicii (Nicolae Corneanu), rugându-se cu ei, fiind de facto în afara corabiei Bisericii lui Hristos, încercând perfid să o scufunde, iar voi, cei autopretinși în Biserică acceptați să fiți cu ei, cu papistașii, monofiziții, anglicanii etc., atunci într-adevăr e vai și-amar. E vai cu V mare. E crimă. Observați în icoană că patriarhul Constantinopolului, monofiziții și papistașii-cu care voi sunteți în comuniune-sunt în afara corabiei Bisericii ? Voi unde sunteți ?
Voi vă agățați de reperele de care vă atârnați, precum fac sectarii, agățându-se de Biblie. Care Biblie-zic ei-le îndreptățește starea.Și se duc toți sectarii cu Biblia în mână… în iad.
Părinții contemporani, ca Iustin, Arsenie, inclusiv Paisie, Teofil, Cleopa, Epifanie au greșit enorm. (P.Cleopa a umblat cu autoritățile statului pe la casele creștinilor, pentru a-i convinge să lepede calendarul ortodox vechi).
De ce au greșit și greșesc în continuare ”duhovnicii” cei în viață ? Greșesc enorm, pentru că datorită lor și cu ajutorul învățăturilor promovate de ei pe acest subiect, astăzi și mâine ierarhii apostați din Bisericile oficiale reușesc să țină oamnenii în frâu sub ascultarea lor. Părinții respectivi (+toți A(d)rienii) nefiind altceva decât tampoane la trenul ecumeniștilor. Cum așa ? Veți întreba. E chiar așa, pentru că acceptând ca episcopi pe acești propovăduitori ai hulelor împotriva lui Hristos și pomenindu-i, deși nu sunteți – chipurile – de acord cu acțiunile lor, culmea culmilor – îi confirmați astfel și le întăriți autoritatea ca unor stăpânitori ”reali” ca să-și continue activitatea antihristică.
Plus că, știți bine…ei merg în continuare pe linia aceasta oarbă și nimic nu-i va opri. Deci să nu fim naivi, sau ca boii duși de nas … cu belciug. (Parafrazăm dintr-o scriere a lui Horia Tărău, care ni se pare tare concludentă)
Iar dacă oficialii ne acuză că noi suntem neascultători, adică ”stiliști”, chiar ei, acuzatorii, nu fac ascultare, lepătându-se de hotărârile Sfintelor Sinoade, în care a vorbit clar și răspicat Duhul Sfânt. (tot Horia Tărău)
Dacă deștepții ăștia ”mari” de azi din Bisericile oficiale ar avea dreptate, ar însemna că Duhul Sfânt a greșit când a dat mărturie în Sinoade, sau că Dumnezeu se contrazice pe El…ceea ce ar fi ridicol.
Aici ar fi punctul în care ar trebui să va anunț că și unii dintre ”stiliști” sunt ecumeniști, ceea ce e mult mai grav și mult mai periculos decât ceea ce fac Bisericile oficiale.
”Și mănăstirile și schiturile athonite aflate sub ascultarea lui Bartolomeu, fără ca noi să știm aceste mici detalii, sunt angrenate în susținerea operei ecumeniste a Fanarului prin menținerea acestei moleșeli și adormiri în atitudine, ca urmare a infuziei de sute de milioane de euro din partea UE. Și tocmai asta ni se recomandă atât de mult de către ei: doar rugăciune. Rodul rugăciunilor lor este dialogul susținut cu factorii de decizie europeni, pentru intrarea femeilor în Sfântul Munte, astfel că deja 7 din cele 20 de mănăstiri ale Chinotitei și-au dat acceptul, cel puțin în mod formal și nefăcut public deocamdată. Până la întrunirea unei majorități la vot mai e cale de doar câteva sponsorizări.”
De aceea, să avem foarte, foarte mare atenție când propagăm, recomandăm, transmitem, aprobăm și predicăm diferite materiale, să nu care cumva să facem lucrarea diavolului…(mă refeream în general la BOR și în special la toți A(d)rienii ”clari”) .
Cuvintele voastre, oscilațiile voastre, bâlbâirile voastre, fricile voastre, poveștile voastre demonstrează cat de superficial tratați subiectele : mântuire, Biserică, Dumnezeu, Sinoade Ecumenice, canoane etc. Știm că instituția Bisericii oficiale (ierarhii+mulți preoți) răspândesc erezia. Referitor la ce atitudine ar trebui să aveți voi față de aceștia m-ai întrebat data trecută. Repet mai clar răspunsul acum :
1. Să avem curajul să rupem legătura cu antihriștii. Aceasta este Predania Bisericii referitor la atitudinea pe care ar trebui s-o avem, și nu lașitatea. Asta ați învățat voi din viața Sf. Maxim Mărturisitorul ? Lașitatea ?
2. Sf.Teodor Studitul : ”Porunca Domnului este de a nu păstra tăcere în vremurile când credința se află în primejdie”.
3. Să ne îngrădim pe noi înșine.
4. Să contiunăm lupta împotrivă (rezistența) bine plăcută lui Dumnezeu.

Și … o întrebare: Oare ce temeiuri vă îndreptățesc pe voi să credeți că BOR este Biserica Adevărată? Doar că sunt mulți înregimentați în ea ? Doar că a confiscat în 1924 titulatura de ”Biserica Ortodoxă Română (Patriarhia Română)” , odată cu introducerea, la cererea masoneriei, a noului calendar ? (Parafrazare la Horia Tărău)
Din tot ce-am scris noi în anexe reiese că BOR lucrează susținut spre trădarea lui Hristos și înfăptuirea religiei unice. Iar voi, A(d)rienii, Marienii etc, în situația de față le dați putere, apă la moară, ca să lucreze așa, căci prin rămânerea voastră sub ei, aceștia au turmă. Dacă toți (mulți) v-ați trezi și v-ați rupe de ei, atunci ar fi episcopii cui ? Ai nimănui. Sigur că suntem realiști și conștientizăm că așa ceva nu se va întâmpla din cauza voastră.

Același vă dorește mântuire!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Prea cuvioase parinte sunt unul din din numerosii a(d)rienii care slugarnicim nemernicilor,pseudoepiscopii au pus stapanire pe tot ;cum ne putem lupta cu ei pe ei ii ajuta dracul fracmasoneria ei au totul ce putem face?dati-ne omana de ajutor.Prin infiintarea acestor episcopii acesti gealati(episcopi)taie in carne vie vor numai si numai bani,bani,nu-i intereseaza altceva isi facin fiecare judet palate episcopale au jurat votul saraciei oare asa traia si HRISTOS.Sant scarbit de ceea ce fac pentru ca dacanu executi ordinul esti caterisit fara drept de apel ,avem pumnul in gura oare cat vom mai indura.DOAMNE AI GRIJA DE NOI!

Anonim spunea...

Prea cuvioase parinte sunt unul din din numerosii a(d)rienii care slugarnicim nemernicilor,pseudoepiscopii au pus stapanire pe tot ;cum ne putem lupta cu ei pe ei ii ajuta dracul fracmasoneria ei au totul ce putem face?dati-ne omana de ajutor.Prin infiintarea acestor episcopii acesti gealati(episcopi)taie in carne vie vor numai si numai bani,bani,nu-i intereseaza altceva isi facin fiecare judet palate episcopale au jurat votul saraciei oare asa traia si HRISTOS.Sant scarbit de ceea ce fac pentru ca dacanu executi ordinul esti caterisit fara drept de apel ,avem pumnul in gura oare cat vom mai indura.DOAMNE AI GRIJA DE NOI!